آموزش زبان اشاره به پرسنل فوریت های پزشکی برای ارائه خدمات بهتر به ناشنوایان

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان؛قاسمی معاون فنی و عملیات اورژانس گفت: صبح امروز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه جاری خانم عباسی مدیر عامل انجمن خانواده ناشنوایان و آقای رحیمی عضو هئیت مدیره انجمن در محل مرکز فوریت های پزشکی اصفهان حاضر شدند و از مسئولان اورژانس برای اختصاص شماره پیامکی امدادخواهی ویژه ناشنوایان تقدیر و تشکر کردند.

قاسمی افزود: آقای رحیمی پیشنهادی را نیز مطرح کردند که نیروهای امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به منظور برقراری ارتباط بهتر با افراد ناشنوا در هنگام امدادرسانی در صحنه حادثه، زبان اشاره را در حد مقدماتی و پایه آموزش ببینند؛ چراکه یکی از لازمه های گرفتن شرح حال و انجام اقدامات پزشکی، ارتباط هرچه بهتر با مصدوم و یا بیمار است.
وی تصریح کرد: خانم عباسی همچنین اعلام کردند که به زودی قرار است اپلیکیشنی را برای ناشنوایان آماده و رونمایی کنیم که مانند اپلیکیشن های مترجم، صحبت های دیگران را به صورت زبان اشاره برای ناشنوا ترجمه می کند.
قاسمی خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ در این جلسه برای دریافت هرگونه پیشنهاد با هدف ارتقای خدمات هرچه بهترِ فوریت های پزشکی به ناشنوایان و سایر گروه های جامعه معلولان اعلام آمادگی کرد.